3. svi 2012.

Torta od lješnjaka by monsoon


Evo me!
Nije me dugo bilo! Bilo je svega, finoga, hvala Bogu!
Malo sam se skitala: Dubrovnik, Konjic, Roški slap (za 1. maj, naravno:), imala sam dragu gošću, a i ono najljepše - Nikola je svoj studij priveo kraju. Sada slijedi druga borba: za posao. Ali, prvo ćemo malo uživati:)
Priznajem, nakratko bih navratila na vaše blogove, provjerila što finoga i zanimljivoga ima ali, nisam stigla komentirati. Da, vidjela sam svi smo fino istražili Katarinin blog i vjerujem da je i ona zadovoljna. Sada imamo novi izazov!
Izazova na pretek samo da je i vremena. Ali, niko nas ne goni! Ja radim što stignem i u čemu uživam, ne volim nikakav pritisak.
Eh, da moram se osvrnuti i na prošle kuvarijacije u kojima je zadatak bio Uskrsni vijenac.
Izuzetno mi je drago što je na sve vas koji ste uspjeli učestvovati ostavio dobar dojam a još više mi se sviđa i što je svak dodao nešto svoje! Prekrasno, od srca vam se svima zahvaljujem na lijepim riječima.

Meni je zapravo ovo treća torta po redu iako je ona po njenom redu druga. Prvo sam pravila ovu a poslije nje ovu.


A, sada je vrijeme da vam predstavim i drugu tortu iz Snježanine slatke trilogije "Labuđe jezero".
To je Torta od lješnjaka!


Recept nisam mijenjala i prenosim kako sam ja radila. Potrebno je:
Za biskvit:
  • 12 jaja
  • 300 g šećera
  • 1 vanilin šećer
  • 50 g rastopljene čokolade
  • 250 g mljevenih lješnjaka
  • 2 žlice krušnih mrvica namoćenih u 2-3 žlice ruma
  • 7 žlica oštrog brašna
  • 1 žlica škrobnog brašna
  • 1 prašak za pecivo

Za kremu:

  • 7 žutanjaka
  • 7 žlica šećera
  • 700 ml mlijeka
  • 2 vanilin šećera
  • 5 žlica oštrog brašna
  • 2 žlice škrobnog brašna
  • 200 g prženih lješnjaka, samljevenih
  • 200 g prženog / karameliziranog šećera, samljevenog
  • 5 kapi soka od limuna
  • 250 g omekšala maslaca
  • rum
  1. Pripremiti: kalup promjera 28 cm, dno obložiti papirom za pečenje a stranice nemojte mazati ni oblagati:), namočiti krušne mrvice u rum, uključiti pećnicu na 180°C, odvojiti žutanjke od bjelanjaka
  2. Žutanjke, šećer i vanilin šećer istući u pjenastu smjesu
  3. Obje vrste brašna i prašak za pecivo prosijeti tri puta a čokoladu rastopiti na pari
  4. U smjesu sa žumancima umiješati rastopljenu čokoladu a potom i mrvice. Na kraju umiješati brašni i mljevene lješnjake
  5. Istući bjelanjke u čvrst snijeg pa i njih nježni i temeljito špatulom umiješati u gornju smjesu.
  6. Smjesu izliti u pripremljen kalup i peći u zagrijanoj pećnici 1 sat.
  7. Pečen kolač malo prohladiti, izvaditi iz kalupa i ostaviti na rešetkastu podlogu da se potpuno ohladi.
  8. Za kremu prvo karamelizirati 5 žlica šećera pa ih zaliti s 500 ml mlijeka. Zagrijavati i dalje dok se šećer ne otopi.
  9. Istući žutanjke s preostale 2 žlice šećera, umješati obje vrste brašna i kada se dobje glatka smjesa uliti preostalih 200 ml mlijeka, miješati dok se smjesa ne ujednači.
  10. Kada je karamelizirano mlijeko dostiglo točku vrenja umiješati gornju smjesu žumanjaka i brašna te sve skupa kuhati nekih 5 - 10 minuta ili dok se brašno ne ukuha. Preliti u drugu zdjelu i ohladiti (ja hladim miješjući u vodenoj kupelji)
  11. U potpuno ohlađenu kremu umiješati pjenasto istučen maslaca, mljeveni prženi/karamelizirani šećer, mljevene pržene lješnjake, rum prema ukusu i limunov sok.
  12. Ohlađeni biskviti vodoravno prerezati na tri dijela (ide lako) te filovati tortu između i okolo!

* Karamelizirani mljeveni šećer: šećer stavit u suhu tavu, lagano ga zagrijavati da se otopi povremeno dižući tavu vodeći računa da ne zagori. Kada se sav šećer otopi i počnu se stvarati mjehurići izliti ga u plitki tanjur kojega prethodno dobro namazati uljem. Ohladiti pa kada se ohladi samljeti ga kao i orahe ilii lješnjake:)

* Umjesto karameliziranog šećera može se upotrijebiti i smeđi šećer



* I ovo je izuzetno dobra i velika torta, bome je i teška - ima je!!!
* Prava je starinska i ko voli lješnjake pravi izbor! Naravno treba paziti s karameliziranjem jer se tu lako može pretjerati
* A kada bih se trebala odlučiti koja je od ove tri torte moj favorit, bilo bi to teško, teško, jer su sve užasno dobre, ne ostavljaju vas ravnodušnim, što opet ovisi šta ko voli.

Broj komentara: 14:

  1. Taman sam se ponadala da ćeš na kraju napisati koja torta iz trilogije ti je bila najbolja da nju isprobam prvu. I ova torta, kao i prethodne dvije zvuči super.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Npr. za Zlatana je najbolja ova od oraha i čokolade jer on voli više orahe. Čak se i meni malo ali, stvarno vrlo malo bolja:):) Dečkima su sve mrak!!!

      Izbriši
  2. Bas tui zavidim i na skitnji i na tortici!

    OdgovoriIzbriši
  3. Drago mi je da si se lijepo provela, zvuci dobro sve gdje si bila. Torta je odlicna.

    OdgovoriIzbriši
  4. torta je stvarno mrak!
    čestitam za lijepe novosti u vezi studija i drago mi je što ste uživali :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, hvala! Da, uživali smo i sada mi je već dosta. Moram stati na loptu:)

      Izbriši
  5. Meni su sve torte oz te trilogije predivne i jako dugo planiram neku raditi, ali nikako... Zaista su sjajne!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Čestitam diplomcu!
    Torta izgleda odlično,ali njeni recepti su uvek dobri i provereni,koliko ja znam...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, hvala! Da, stvarno su to dobri, jasni recepti!

      Izbriši
  7. Draga Snjezo, kao prvo cestitke na lepim novostima, stvarno je puno lepih razloga za slavlje, pa se i ova tortica nekako bas fino uklopila. Uzivali smo i tvom Uskrsnjem vencu i sada cekamo nove lepe recepte od tebe!:))

    OdgovoriIzbriši
  8. krasno izgleda. Baš prsvs zimska torta. Bilježim.

    OdgovoriIzbriši