17. sij 2010.

Muffini s cimetom i narančom i Arancini (Orancini)

Muffini su definitivno nova moda u kolačima bar u mojoj kuhinji. Ko bi rekao da sam i ja podložna modi u kolačima?
Sezona je naranči pa zašto ih ne iskoristiti! (Recept je iz nekog časopisa)
Za 12 komada Muffina je potrebno:
  • 3 naranče (najbolje neprskane!!!)
  • 1 čajnu žlicu praška za pecivo
  • 25 dag brašna
  • 1 čajnu žlicu cimeta
  • prstohvat soli
  • 10 dag šećera
  • 1 jaje
  • 0.75 dcl ulja
  • 1, 25 dcl mlijeka
i još:
  • šećer u prahu
  • arancini
  • papirnate košarice
A postupak je:
  1. Naranče oprati spužvicom i vrelom vodom te obrisati
  2. S jedne naranče naribati koricu
  3. Sve naranče oguliti, pa oguliti i svaku krišku te ih izrezati (prikupljati sok koji se cijedi)
  4. Pripremiti suhe sastojke: brašno, prašak za pecivo, cimet, sol, šećer i naribanu koricu
  5. Mikserom izmiješati jaje, mlijeko i ulje
  6. Primješati brašno (kuhačom) s dodacima pa dodati i oguljene naranče
  7. Podijeliti u papirnate košarice
  8. Peći na 180°C oko 25 minuta
  9. Pomiješati šećer u prahu sa narančinim sokom koji ste prikupili prilikom guljenja
  10. Tom gustom smješom premazati kolačiće
  11. Ukrasiti arancinima
Moj Zlatan, naravno skida ove arancine kada ih jede s obrazloženjem: ko je vidio da se kora jede:))))

Arancini (orancini)


Vjerojatno, kao i za sve ostalo, postoji bezbroj recepata za pripremu Arancina. Ja ih pravim po receptu moje Zdenke:

Narančinu koru svaki dan spremam izrezanu na trake u hladnu vodu a vodu isto tako mijenjam svaki dan.
Kada nakupim dovoljno korice onda ih dobro isperem u hladnoj vodi i stavim kuhati.
  • Neka vrije jedno 5 minuta, isprati pa naliti novu vodu pa ponovno kuhati i tako tri puta
  • Kuhane kore dobro iscijediti (ostaviti u cjedilu nekoliko sati ili ih malo stisnuti rukom).
  • Tako ocijeđene izvagati i prebaciti u lonac.
  • Dodati istu količinu šećera i na slabijoj vatri kuhati dok se šećer ne otopi (miješati da ne zagore).
  • Pojačati vatru i još malo kuhati dok ne nestane sav sok pazeći da ne zagore.
  • Prebaciti na tepsiju i ostaviti da se ohlade (osuše).
  • U ovoj fazi (za vrijeme sušenja) ih se može posipati s još kristal šećera

Broj komentara: 10:

  1. Muffins manje vise, ali arancini (!!!!!!!) sve bih dala za njih!!!

    OdgovoriIzbriši
  2. Joj i ja volim arancine. Nisam ih jela 100 godina, moja baka radi izvrsne ali svi nestanu prije nego ih meni stigne poslati. :)
    Nisam se sama upuštala u njihovu izradu jer ne vjerujem ovim kupovnim narančama.:)
    I muffini mi se sviđaju baš sam i ja malo prije ispekla neke s jabukom. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. i ja volim arancine, ali ih uvijek kupim..

    muffini su i za mene još novost, ali moram priznati da mi se sviđaju.

    OdgovoriIzbriši
  4. Muffini mora da su super, a kandiranu koricu spremam se raditi već duže vrijeme. Tvoja je odlična, krasno izgleda. Inače, ako googlate "arancini", dobijete isključivo talijanski (sicilijanski) specijalitet - krokete punjene rižom,a ne ovo što mi zovemo arancini. Da li netko zna od kuda ovaj naziv? Očito da nije talijanizam.

    OdgovoriIzbriši
  5. Kako miriše, sve do ovamo! Kandiranu koricu i ja posebno volim!

    OdgovoriIzbriši
  6. Jako lepo izgledaju,hvala z aoba recepta.Mafine bih mogla uskoro i isprobati-velika sam ih ljubiteljica...:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Naranče inače volim...pa još kandirane! Super!

    OdgovoriIzbriši
  8. Joj evo malo sam navratila do tebe i ugodno se iznenadila novim izgledom bloga. Baš je lijep i vesel sada :)

    @Katarsis, naravno da se radi o talijanizmu, pa o čemu drugom bi se radilo. Naime na talijanskom je naranča arancia, dakle arancini su nešto od naranče, a ne doslovno ušećerena korica.

    OdgovoriIzbriši